A francia reggeli amitől nem szabadulsz – látogatásunk a Két Szerecsen-ben

Ismét sikerült összehoznunk egy szabad és nyugis vasárnap reggelt, ennek megfelelően kötelességtudóan folytattuk a budapesti reggelizőhelyek felderítését. Következő áldozatunk a Nagymező utcai Két Szerecsen lett, hiszen már sokan dicsérték, no meg a neve is megtetszett.P1040093

Érkezésünkkor máris meglepetésben volt részünk: ez volt az első hely, ami nyitás után 10 perccel már komoly forgalmat bonyolított le, és ez a tendencia reggelink befejeztéig folytatódott. Nyilván a kiváló elhelyezkedés is szerepet játszik ebben a népszerűségben, 80%-ban külföldi vendégeket láthattunk. Egyre kíváncsibbak lettünk mire ez a felhajtás.

Először is a berendezés. Semmi hivalkodó, az elnevezésnek megfelelő orientális jelleggel megbolondított elegáns, letisztult formák. Sajnos mivel elég szeles és hűvös délelőttünk volt, a teraszt nem tudtuk igénybe venni, de jó pont, hogy van. Így is leskelődős helyen, az egyik ablakban foglaltunk helyet, ahonnan az utca mellett a hatalmas bárpultra is kilátás nyílt.P1040100

Az étlap böngészésére nem fordítottunk túl sok időt, hiszen már türelmetlenül előző este, a honlapjukon kiválasztottuk mit fogunk enni. 🙂 Szegény felszolgálónak kicsit kikerekedett a szeme amikor kettőnknek kikértünk 3 féle reggelit plusz a kávékat, no de ha már lúd, legyen kövér. A menü: közös használatra egy ‘francia reggeli’, nekem egy rántotta mangalica kolbásszal és lilahagymával, Pupáknak pedig egy ‘angol reggeli’.

A nagy nyüzsgésnek és a frissen készülő ételeknek köszönhetően viszonylag sokáig várakoztunk, de legalább volt alkalmunk az ébredező utcát figyelni és nyugodtan ízlelgetni kávéinkat. Kiderült, hogy ez kapóra is jött, mivel a kávé egyenesen mennyei aromájú volt, talán a legjobb amit az utóbbi időben kóstoltunk. Jó lenne megtudni mi a titka. Mire felhörpintettük, a kis kávézóasztalra már sikerült rázsúfolni a lakománkat, és nekiláttunk.

Mindketten a sós fogással kezdtünk. A rántottám igazi magyaros ízvilágú volt, kellemes állaggal. A mangalica kolbász hibátlan, ráadásul az ízlésemnek megfelelően enyhén ropogósra sütötték. A mellé kapott kenyér nem adott semmi pluszt, de puha és friss volt.P1040096

Pupák angol reggelije, ahogy a képen is látható, sült chorizo-ból, tükörtojásból, gombából, sült baconből és hagymás babból állt. Elég kiadós kis összeállítás, ami ízre is remek volt, a legjobban sikerült része a hagymás bab, a leggyengébb pedig a tükörtojás, ami véleményünk szerint ezúttal kicsit túl sült.

P1040099Még csak ezután jött a java. Elsőként nekem volt szerencsém megkóstolni a francia reggelink gerincét képező croissant-t. Önmagában is zseniális volt, de a vajjal és a házi meggylekvárral (előre is elnézést a kifejezésért), kisebb gasztronómiai orgazmust okozott. A Sarki Fűszeres croissant-jának szintjét nálunk ez tudta elsőként megközelíteni, sőt talán el is érni. Esztétikailag még a Fűszeres nyert, de állagra és ízre döntetlen az állás. Külön is érdemel pár szót a házi meggylekvár, ami 130%-ban tele volt gyümölcsdarabokkal, és sok vetélytársával ellentétben nem volt túl édes, tökéletes harmóniát képezett a vajjal. A francia reggelihez még egy csokis párna is tartozott, ami hozta a croissant színvonalát, a tésztája gyakorlatilag ugyanaz volt, csokidarabkákkal megtűzdelve. (Emellett a francia reggeli tartalmaz egy kávét és egy pohár frissen facsart narancslevet is.)P1040095

Annyira meggyőzött minket a koncepció, hogy a maradék lekvárhoz és vajhoz kértünk pluszba egy croissant-t, illetve még egy frappét és capuccino-t is. Az tény, hogy degeszre ettük magunkat, de megérte. Akit érdekel, mindezért összesen fizettünk 6500 Ft-ot jattal együtt, ami valljuk be nem sok, pláne a belvárosban. Aki sajnál ennyi pénzt egy reggeliért, annak megsúgom, hogy ezután az ebédet nyugodtan el lehet hagyni. 🙂

A KUKUC nem felejt – Visszatértünk a Zeller bistro-ba

A héten felmerült bennünk az igény, hogy a szombati ebédet valahol házon kívül kellene elkölteni. Új helyre nem vállalkoztunk, valami olyat kerestünk, ami bevált, elérhető, megfizethető és legfőképpen finom. Eszünkbe ötlött, hogy pontosan 1 hónapja jártunk az akkor még frissen nyílt Zeller Bistro-ban, ezért úgy határoztunk, megszemléljük mi változott.P1030795

A pincér fiú és a tulajdonos lány már ismerősként üdvözölt minket, ami meg kell mondjam, hízelgő. A múltkori asztalunkat választottuk, és azonnal szemügyre vettük az aktuális étlapon felüli ajánlatot a táblán, ez ugyanis az előző alkalommal még nem volt. Ezután a berendezés változásait tanulmányoztuk: került egy meglehetősen mutatós, hatalmas sonka a sarokba, illetve néhány fénykép a falakra.

Kikértük a kancsó vizünket, amit ezúttal naranccsal ízesítettek a megszokott citrom helyett, majd ételeket is választottunk (természetesen a múltkori menüsorunktól eltérőeket). Pupák medvehagyma krémlevest, vörösboros borjúragut rozmaringos polentával, és csupa csoki torta néven futó süteményt kért. Én a bruschetta trio, a füstölt pisztráng és a múltkori nagy kedvenc, a répatorta mellett döntöttem.

A KUKUC nem felejt – Visszatértünk a Zeller bistro-ba részletei…

Lezajlott “A világ 50 legjobb étterme” díjátadó

50restA csúcsgasztronómia kedvelői izgalommal várhatták a ma esti “The World’s 50 Best Restaurants”díjátadó gálát, amin kiderült, 2013-ban a “The Diners Club” akadémiája szerint melyik a világ 50 legjobb étterme, valamint a legjobb séfjei.

Mi élőben követtük online az itthon 21:00-kor kezdődő gálát, és meglepően pörgősen lerendezték, néha alig bírtuk követni az eseményeket. A legjobb étterem a spanyol El Celler De Can Roca lett idén, a névadó Roca testvéreknek köszönhetően, de az első 10 között szerepelnek például a Heston Blumenthal által vezetett Dinner és a szinte szomszédban fekvő, bécsi Steirereck is. Nagy meglepetés volt a 3-szoros korábbi győztes, a koppenhágai Noma 2. helyezése. A tavalyi listához képest nagyot zuhant vissza a Fat Duck, ( 13.-ról 33.), ezzel szemben nagyot lépett előre többek között a német Vendome (23.-ról 10.).

A “fődíjon” kívül azonban számos egyéb elismerés is gazdára talált. A legjobb női séfnek az olasz Nadia Santini-t választották, aki a mantovai Dal Pescatore étteremben tevékenykedik. Az életmű díjat a személyes nagy kedvencemnek, Alain Ducasse-nak ítélték, véleményem szerint nagyon megérdemelten. A francia konyha nagymesterének annyi étterme van már a világ szó szerint minden pontján, hogy külön világ körüli utat lehetne rájuk alapozni. Ha nyerünk a lottón, neki is indulunk.

Kiosztottak még földrészenként egy-egy kontinens legjobbja díjat, amiből az Észak-Amerikában diadalmaskodó New Yorkban található Eleven Madison Parkot (összesítésben 5. hely) és az ázsiai győztes Narisawa-t emelném ki. Az utóbbi, tokiói étterem az összesített 20. helyezést és a legjobb fenntartható étterem díjat is elhozta ma este.

A teljes 100-as listát, valamint az éttermek rövid bemutatását a díj hivatalos oldalán olvashatjátok.

“Ahogyan a külföldiek csinálják” – Reggeli a Budapest Bisztróban

P1030833Újabb vasárnap reggel, újra felkerekedtünk, hogy megadjuk a módját a reggelizésnek, majd ledolgozzuk egy kis sétával a ragyogó tavaszi időben. Ezúttal a választásunk a város turisztikai központjában, a (jelenleg áldatlan állapotban lévő) parlament szomszédságában elhelyezkedő Budapest Bisztróra esett. Már régóta szemeztünk a hellyel reggeli és ebéd témakörben egyaránt nagyon kecsegtető ajánlattal várják a vendégeket.

Egyből az egyetlen negatívummal kezdeném, amit ma délelőtt tapasztaltunk. Nem a Budapest Bisztró sajátossága, hanem az egész V. kerületé, amit többé-kevésbé bejártunk, hogy automatikusan angolul szólítanak meg, akár vendéglátásról, akár üzletről, akár szórólap osztogatóról van szó. Egyrészt érthető, mivel többségben vannak a turisták ebben a városrészben, de azért valahol szomorú. A facebook-ra is került fel egy fénykép a bisztró által, amin a reggelinket fogyasztjuk, és egy „nyájas” kommentelő szóvá tette, hogy na igen, a külföldiek meg tudják fizetni az ilyen reggelit. Pedig ez butaság, ár-érték arányban egyáltalán nem drága a Budapest Bisztró, ha a környéket figyelembe vesszük, pláne nem, és nem hinném, hogy egy átlagos magyar embernek ne lenne lehetősége elkölteni vasárnap reggel a párjával egy kiadósabb reggelit, ami után az ebédet és a vacsorát szolidabbra is lehet venni. A McDonald’s-ok bezzeg állandóan tele vannak, pedig az se sokkal olcsóbb, viszont értékben és élményben nyomába se érhet egy teraszon ülős villás reggelinek. Ennyit erről. “Ahogyan a külföldiek csinálják” – Reggeli a Budapest Bisztróban részletei…

Édes élet szicíliai módra

A tegnapi szicíliai nap nyomán nem hagyhatom szó nélkül a tematika alapjául szolgáló nagyszerű szigetet. Sajnos a legtöbben a Szicília név hallatán egyből a maffiára és bűnözésre asszociálnak, pedig ennél sokkal többet rejt ez a vidék.greek-theatre-and-mount-etna-taormina-sicily11

Turistaként érdemes odalátogatni (remélem a közeljövőben nekünk is alkalmunk nyílik rá), hiszen minden ott van egy helyen, amit egy vakációzó kívánhat: tengerpart, mediterrán klíma, történelmi épületek, kultúra, hamisítatlan dél-olasz hangulat, hegyek, vulkánok, gasztronómia. A Földközi-tenger legnagyobb szigete földrajzilag igen sokszínűre sikerült, hiszen nem akárhol láthat az ember aktív vulkánt, amit ráadásul meg is lehet mászni a gyönyörű panoráma érdekében. Az Etna környékén fekvő városokat sem szabad figyelmen kívül hagyni, hiszen Catania a maga lávalepte emlékeivel, és Messina, mint Szicília kapuja megér egy-egy napi bóklászást. Egyik településen sincs hiány templomokból, ókori maradványokból és hangulatos terekből. Ha azonban nagyobb nyüzsgésre vágyunk, érdemesebb a “fővárost”, Palermot megcélozni, bár minden leírásban kihangsúlyozzák, hogy külföldiként NE MENJÜNK AUTÓVAL, hiszen a város híres borzalmas közlekedéséről és a bűnözők sportot űznek az idegen autók feltöréséből. Édes élet szicíliai módra részletei…

Posted on Hozzászólás most!

Mindig is kedveltem a gyömbért, de csak őrölt formájában használtam és kis mennyiségben. Nagy hiba volt.

Az első lökést az adta, hogy a Restaurant Day-en a Palifőz konyhán ittam egy remek gyömbérteát. Szerelem volt első ízlelésre. A gyömbér jellegzetes illata és íze szinte aromaterápia jellegű, és még ehhez társul a pimaszul csípős utóíz. Másnap azonnal beszereztem egy jókora – éppen fél kilós – gyökeret.

Akár az egészből is készíthettem volna teát, de úgy döntöttem, igyekszem kihozni a maximumot ebből a nagy darab csodanövényből, ezért utánaolvastam a lehetőségeknek. Próbálkozásaimról a következő részekben olvashattok, ezúttal a gyömbértea elkészítési módját és az utána szerzett tapasztalatokat osztanám meg. Előtte azonban néhány info erről a zseniális fűszerről:

Mit lehet kihozni fél kiló friss gyömbérből? – 1.rész – Fűszeres gyömbértea az influenza ellen részletei…